Usernames for Facebook Pages
Facebook works to create a trusted environment, especially around Facebook Pages. This environment helps define the identities of the people and brands with which you interact. Usernames for Facebook Pages communicate this identity and make it easier for people to find and interact with your Page. People can enter the Facebook username as a search term on Facebook or on search engines to locate your Page. In addition, usernames allow public entities to easily promote their presence on Facebook with a short URL. This username can be used in marketing communications, company website, and business cards.
When 25 or more people are connected to your page, you can select a username for your Facebook Page by visiting www.facebook.com/username. Facebook usernames will be available in basic text forms, and you can only choose a single username for each of the Pages that you administer. The Page username must be at least five characters in length and only include alphanumeric characters (A-Z, 0-9), or a period or full stop ( “.” ) .
The selected username should clearly identify the artist or business represented by your Page. Create a username that is as close as possible to your public figure or business name (e.g. AshtonKutcher, PizzaHut) to avoid any confusion or misrepresentation. In addition, generic words (e.g. restaurant) are not available as options for Facebook usernames. Think carefully about the username you choose for your Page as once it has been selected, you will not be able to change or transfer it. Be sure to check out Help Center for answers to common questions about usernames for Facebook Pages. If you wish to report an infringing username, please visit our username infringement Help Center.
[spoiler show=”versi Indonesia”]
Facebook bekerja untuk menciptakan lingkungan yang terpercaya, terutama di sekitar Facebook Pages. lingkungan ini membantu menentukan identitas orang dan merek yang Anda berinteraksi. Nama pengguna Facebook Halaman berkomunikasi identitas ini dan memudahkan orang untuk menemukan dan berinteraksi dengan Anda Page. Orang-orang dapat memasukkan nama pengguna Facebook sebagai istilah pencarian di Facebook atau di search engine untuk menemukan Anda Page. Selain itu, nama pengguna memungkinkan entitas publik dengan mudah mempromosikan kehadiran mereka di Facebook dengan URL pendek. Nama pengguna ini dapat digunakan dalam komunikasi pemasaran, situs perusahaan, dan kartu bisnis.
Bila 25 atau lebih banyak orang yang terhubung ke halaman Anda, Anda dapat memilih nama pengguna untuk Anda Facebook Page dengan mengunjungi http://www.facebook.com/username. Nama pengguna Facebook akan tersedia dalam bentuk teks dasar, dan Anda hanya dapat memilih satu nama pengguna untuk setiap Halaman yang Anda mengelola. Nama pengguna Page harus setidaknya lima karakter panjangnya dan hanya menyertakan karakter alfanumerik (AZ, 0-9), atau suatu periode atau berhenti (“”)..
Nama pengguna yang dipilih harus dengan jelas mengidentifikasi artis atau bisnis Anda diwakili oleh Page. Buat username yang sedekat mungkin untuk tokoh masyarakat Anda atau nama bisnis (misalnya AshtonKutcher, PizzaHut) untuk menghindari kebingungan atau keliru. Selain itu, kata generik (misalnya restoran) tidak tersedia sebagai pilihan untuk nama pengguna Facebook. Pikirkan baik-baik username yang Anda pilih untuk Anda Page sebagai sekali sudah dipilih, Anda tidak akan dapat mengubah atau mentransfer. Pastikan untuk memeriksa Pusat Bantuan untuk memperoleh jawaban atas pertanyaan umum tentang nama pengguna Facebook Pages. Jika Anda ingin melaporkan suatu username melanggar, silakan kunjungi pelanggaran username Pusat Bantuan kami.
[/spoiler]
I read from Facebook.
mantep tapi ane udah tau dari lama 😛
buat yang belom tau dicobain aja yak hihi 😀
@kahfie
emang seh udah lama..
tapi yang lama itu username buat profile..hehehe..
klo buat fans, page itu masih baru2..hehehe